Zaklęcia

 Poniżej znaleźć można spis zaklęć zawierający te najbardziej podstawowe, najpopularniejsze i najdziwniejsze. Ponieważ jednak lista istniejących czarów jest wyjątkowo długa i nie wszystkie dostały swoje miejsce w spisie, Administracja zezwala na używanie zaklęć spoza tej zakładki, a w uzasadnionych przypadkach - na wymyślenie własnych.

  • Accio — sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie. Może być używane na dwa sposoby: przez rzucenie czaru i wypowiedzenie nazwy pożądanego przedmiotu lub poprzez wskazanie różdżką na pożądany przedmiot podczas lub natychmiast po wypowiedzeniu zaklęcia.
  • Aquamenti — sprawia, że z różdżki tryska strumień wody
  • Alohomora — otwiera zamki
  • Anapneo — udrażnia drogi oddechowe (przydatne przy alergii)
  • Aperacjum — ujawnia niewidzialny tusz
  • Appare Vestigium — ujawnia ślady magicznej obecności
  • Ascendio — z ogromną siłą pociąga różdżkę w górę (prawdopodobnie także w inne strony), czym powoduje wyrzucenie człowieka w powietrze
  • Avada Kedavra — uśmierca inną osobę bądź zwierzę. Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych.
  • Arresto Momentum — zatrzymuje na chwilę czas w danym miejscu
  • Baubillous — tworzy żółty piorun
  • Bombarda — powoduje eksplozję
  • Bombarda Maxima — powoduje większą eksplozję
  • Brachiabindo — pozwala spętać przeciwnika niewidzialnymi więzami i na moment go unieruchomić
  • Bąblogłowy — tworzy bańkę powietrza wokół głowy
  • Capacious Extremis — zmienia wielkość przedmiotów (powiększa je)
  • Chłoszczyść — zaklęcie czyszczące
  • Colloportus — zaklęcie zamykające zamki
  • Colovaria — zaklęcie zmieniające kolor danego obiektu
  • Confundus — zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby
  • Conjunctivitis — tymczasowo oślepia ofiarę
  • Cruciatus — sprawia ogromny ból. Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych.
  • Czarne płomienie — rodzaj magicznego ognia
  • Densaugeo — wydłuża przednie zęby
  • Diffindo — zaklęcie rozcinające
  • Drętwota — oszałamia i powoduje silną drętwotę ciała, a czasami nawet utratę przytomności. Jedno z najbardziej użytecznych zaklęć w walce i pojedynkach, bo unieszkodliwia przeciwnika, ale go nie zabija. Nie powoduje trwałych obrażeń ciała.
  • Enervate — uzdrawia i regeneruje
  • Episkey — niweluje uszkodzenia ciała
  • Erecto — stawia namiot lub inną strukturę
  • Expekto Patronum — zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa – tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany Patronus może służyć również za kuriera.
  • Expelliarmus — rozbraja przeciwnika.
  • Expulso — odpycha przeciwnika za pomocą siły kinetycznej.
  • Ferula — opatruje rany
  • Flagrante — zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur
  • Flipendo — popycha lub przesuwa ciężkie obiekty
  • Finite Incantatem — kończy efekty niektórych czarów
  • Firestorm — zaawansowane zaklęcie powodujące pojawienie się wielkiego pierścienia ognia wokoło rzucającego. Czarodziej może kontrolować płomienie różdżką.
  • Fumos — wyczarowuje chmurę dymu, która może służyć za zasłonę
  • Furnunculus — powoduje pojawienie się na twarzy białych kros i pękających bąbli
  • Zaklęcie gaszące — gasi płomienie
  • Gemino — powiela małe obiekty
  • Glacius — zamraża wodę
  • Homenum Revelio — ujawnia obecność ludzką na danym obszarze
  • Immobulus — spowalnia ofiarę
  • Imperius — służy do przejęcia kontroli nad inną istotą. Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych.
  • Incendio — podpala przedmioty
  • Jęzlep — powoduje przyklejenie się języka do podniebienia, co uniemożliwia mówienie
  • Zaklęcie Kameleona — kamufluje osobę lub przedmiot
  • Legilimens — umożliwia legilimencję, czyli czytanie w myślach
  • Levicorpus — sprawia, że niewidzialna siła unosi przeciwnika za kostkę u nogi, trzymając go głową w dół
  • Zaklęcie Linii Wieku — tworzy cienką, lśniącą linię, która może być przekroczona tylko przez osoby w określonym wieku
  • Locomotor Mortis — powoduje paraliż nóg. Inaczej zwane Zwieraczem Nóg.
  • Locomotor Wibbly — powoduje zwiotczenie nóg. Inaczej zwane Zaklęciem Galaretowanych Nóg. 
  • Lumos — sprawia, że na końcu różdżki pojawia się niewielki promyk światła
  • Lumos Maxima — światło wydobywające się z różdżki jest silniejsze
  • Meteourok Rekanto — zatrzymuje deszcz w wybranym miejscu
  • Molliare — zaklęcie, które zmiękcza powierzchnię docelową, pozwalając czarodziejom na między innymi na skoki lub upadki z dużych wysokości
  • Morsmordre — wyczarowuje na niebie Mroczny Znak
  • Mucus ad Nauseam — zaklęcie powodujące bardzo silny katar i przeziębienie
  • Namiar — zaklęcie wykrywające użycie czarów przez nieletnich czarodziejów
  • Niebieskie płomienie — magiczny ogień, który wypływa z różdżki rzucającego strumieniem, a następnie skrapla się w płomień, podobnie jak Incendio. Wyczarowane płomienie mają jasnoniebieski kolor, są wodoodporne, dają ciepło tylko obiektom położonym bezpośrednio nad nimi. Można je bezpiecznie przenosić w małych pojemnikach, taki jak szklane słoiki. Można ich dotknąć i trzymać bez poparzenia, ale spalają one materiały takie jak odzież i rośliny.
  • Nox — odwołuje zaklęcia wywołujące światło (Lumos i Lumos Maxima)
  • Obscuro — sprawia, że na oczach przeciwnika pojawia się czarna opaska, przez którą nic nie widać i której nie da się zdjąć
  • Obliviate — używane do usuwania wspomnień i modyfikacji pamięci
  • Petrificus Totalus — sprawia, że ciało przeciwnika sztywnieje
  • Portus — zmienia dany obiekt w świstoklik
  • Priori Incantatem — wywołuje introspekcję zaklęć danej różdżki, do których rzucenia posłużyła
  • Protego — tworzy magiczną tarczę. Działa na uroki i klątwy, ale nie na Zaklęcia Niewybaczalne.
  • Protego Horriblis — najsilniejsze zaklęcie obronne, do używania którego zdolni są jedynie najpotężniejsi adepci sztuki magicznej. Chroni również przed Zaklęciami Niewybaczalnymi.
  • Piertotum Locomotor — ożywia posągi
  • Reducto — obraca przedmioty w proch
  • Reparo — naprawia uszkodzone obiekty
  • Repello Muggletum — sprawia, że mugole nie są w stanie dostrzec danego obiektu
  • Riddiculus — zaklęcie używane do walki z boginem, sprawiające, że stwór zmienia się w coś zabawnego
  • Sonorus — zwiększa siłę głosu
  • Szatańska Pożoga — rozpala ogromny, trudny do powstrzymania dziki ogień, który formuje się w bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia potencjalnie niezniszczalnych przedmiotów magicznych. Zaklęcie całkowicie niewerbalne. 
  • Wingardium Leviosa — unosi wskazany obiekt